Länsförsäkringar Jönköping

Rekord för vår film på sociala medier
"Hur får vi fram det unika med Länsförsäkringars kundrepresentanter?"
Länsförsäkringar Jönköpings varumärkesutmaning är evig – att förklara nyttan med att de ägs av sina kunder och att de lokala kontoren erbjuder kunderna största möjliga närhet. Länsförsäkringar gav oss för andra gången uppdraget att göra en större återbäringskampanj.

Vi valde att skapa en tävling som vi döpte till "Långa loppet" där föreningar kunde ansöka om bidrag till projekt som bidrog till ökad trygghet och hållbarhet. Vi lät kundrepresentanterna komma till tals via film, på utomhustavlor och som jury. Vår Youtube-film slog alla rekord med hela 40 % fullföljda visningar i den svårflirtade målgruppen mellan 20 och 40 år.
VÅR INSATS
– Kreativt koncept
– Kampanjsymbol
– 9 kortfilmer för sociala medier
– Bioreklam
– Banners
– Utomhustavlor
– Annonsering i lokalpress