Ett varumärke med självdistans som når fram
varumärke | HEXATRONIC
"Vi behöver ta ett helhetsgrepp kring vårt varumärke och vår marknadsföring"
Kommunikationen i Hexatronic Fiberoptics fiberkablar färdas 200 000 kilometer i sekunden. Men att få marknadskommunikationen att verkligen nå fram till kunderna gick lite trögare.
Vår strategi var att skapa en tonalitet för varumärket som bygger på underfundighet och en smula självdistans. Att till exempel upphöja "en lagerpolicy från stenåldern" och en "ständig brist på bolagets
främsta storsäljare" till något positivt, skapade nyfikenhet och intresse. Samtidigt gav vi Hexatronic Fiberoptic i Örebro ett modernare, lättare och mer personligt bild- och formspråk.
Vår strategi var att skapa en tonalitet för varumärket som bygger på underfundighet och en smula självdistans. Att till exempel upphöja "en lagerpolicy från stenåldern" och en "ständig brist på bolagets
främsta storsäljare" till något positivt, skapade nyfikenhet och intresse. Samtidigt gav vi Hexatronic Fiberoptic i Örebro ett modernare, lättare och mer personligt bild- och formspråk.
VÅR INSATS
– Hemsida inklusive SEO
– Företagspresentation
– Annons
– Broschyr
– Mässmonter
– Strategisk rådgivning kring varumärket
– Företagspresentation
– Annons
– Broschyr
– Mässmonter
– Strategisk rådgivning kring varumärket