Varumärkespositionering från a till skärgårds-ö
Varumärke | AskersunD kommun
"Kan ni hjälpa oss att utveckla vårt varumärke till något unikt? Det måste funka för kommunal verksamhet, våra företag och vår platsmarknadsföring."
Att utveckla varumärket för en hel ort är något av det finaste – och mest utmanande – uppdrag man kan få. Varumärket "ägs" ju av alla de människor som bor på platsen, så vi närmar oss dessa uppdrag med en extra portion ödmjukhet.
I detta fall var vår uppgift att lyfta fram det som särskiljer Askersund från andra liknande orter – mysiga trästäder vid ett stort vatten finns det trots allt ganska många av...
Med begreppet ”Sveriges hemligaste skärgård” skapade vi en tydlig och unik positionering. Workshops med nyckelpersoner inom kommun och näringsliv lade grunden för en varumärkesplattform. Därefter skapade vid en grafisk manual som byggde på samma röda tråd. När vi idag hör askersundare som beskriver sin stad med våra ord, blir vi förstås extra glada.
I detta fall var vår uppgift att lyfta fram det som särskiljer Askersund från andra liknande orter – mysiga trästäder vid ett stort vatten finns det trots allt ganska många av...
Med begreppet ”Sveriges hemligaste skärgård” skapade vi en tydlig och unik positionering. Workshops med nyckelpersoner inom kommun och näringsliv lade grunden för en varumärkesplattform. Därefter skapade vid en grafisk manual som byggde på samma röda tråd. När vi idag hör askersundare som beskriver sin stad med våra ord, blir vi förstås extra glada.
VÅR INSATS
– Workshops
– Varumärkesplattform
– Logotyper
– Grafisk form
– Grafisk manual
– Varumärkesplattform
– Logotyper
– Grafisk form
– Grafisk manual