FREYS EXPRESS

Skapandet av Sveriges första flyttkedja
"Vi kommer att bli störst i landet – men vad ska vi heta och hur ska allt se ut?"
När sex lokala flyttföretag skulle samlas under gemensam flagg samt ta de första stegen mot en utlandssatsning, fick Shepherd det ärofyllda uppdraget att skapa det nya varumärket. .

Som första steg genomförde vi Lego Serious Plays-workshops med hela ledningsgruppen för att ringa in värderingar, drivkrafter och visioner. Detta blev sedan input till såväl positionering som namngivningsprocess. Namnet Freys Express fanns redan i företagsgruppen och härstammar från långdistanshästen Frey som var vida berömd i slutet av 1800-talet.

Begreppet ”Systematic moving” blev en viktig del i positioneringen och sammanfattar företagets hängivenhet för flyttlogistik.
VÅR INSATS
– Workshops
– Positionering
– Logotyp och grafisk profil
– Brand book
– Hemsida på två språk
– Foto och film
– Illustrationer
– Lastbilsdekor
– Flyttkartonger och kläder
– Affärsdokument
– LinkedIn