EXPERIENCE DESIGN

Den känslomässiga upplevelsen av ett varumärke
"Vi skulle vilja öka användandet av vår trafikanläggning. Vi har allt som krävs för en folkracebana på plats."
Experience design innebär att skapa en helupplevelse som berör kunderna känslomässigt med flera sinnen. Det kan exempelvis handla om att utveckla och paketera ett helhetskoncept för en restaurang, ett besöksmål eller en ny typ av verksamhet. Ibland handlar det mer om paketeringen kring en produkt så att kunderna vill associera sig med den. 

När Trafikcenter ville öka användningen av sin anläggning även under kvällar och helger, döpte och skapade vi ett koncept för folkraceupplevelsen Burnout. De inbjudna VIP-gästerna blev förstås helt betagna av upplevelsen och fungerade även som modeller i marknadsföringen.

Tankebanorna från experience design har alltid genomsyrat vår verksamhet även om denna designmetodik först på senare tid fått ett specifikt namn. Kontakta oss så berättar vi mer om de experience designuppdrag i Jönköping, Örebro och Stockholm som vi genomfört. I Jönköping skapade vi exempelvis ett stort ostkakeevent för Länsförsäkringar Jönköping. Avsikten med detta var att poängtera deras kärnvärde "lokal närvaro" genom just experience design.
VÅR INSATS
– Experience design, helhetsupplevelsen
– Namn och logotyp
– Strategiskt upplägg
– VIP-inbjudan
– Annonsering
– Foldrar
– Flaggor och give-aways