Marknadsstrategi

Vägvisare att hyra
"Vi behöver hitta energin och en marknadsstrategi som gör att vi drar åt samma håll"
Mats erfarenhet som affärsutvecklande konsult och idérik projektledare gör att han kan leda företag genom processer som är såväl strukturerade som kreativa. Målsättningen kan vara att skapa en tydlig marknadsstrategi, fastställa kärnvärden eller resonera sig fram till nya affärsmodeller – allt beror på i vilken fas organisationen befinner sig.

Ett exempel är när Tormek, marknadsledare i världen på slipmaskiner för handverktyg, kände att man fastnat i gamla hjulspår. För ett antal år sedan tog de Mats till hjälp när ville ta nya tag, samla hela gänget och göra en gemensam strategisk plan. Fem år senare fick han samma uppdrag på nytt när stora delar av marknadsledningen var utbytt och varumärket behövde en revitalisering. 

Med hjälp av vår varumärkesresa hjälper vi våra uppdragsgivare att långsiktigt bygga sina varumärken. Läs mer här.

LIKNANDE strategiUPPDRAG

– Göta kanalbolag
– Lajac
– Polyterm
– Pilotage
– Scana Björneborg